Metejoor gaf op 13 januari de aftrap van onze gezamenlijke campagne ‘De Zijlijn’ voor minder prestatiedruk in het jeugdvoetbal.

Het gaat er steeds agressiever en luidruchtiger aan toe in het amateurvoetbal.
Niet zozeer op het veld, maar vooral langs de zijlijn, zo stelt Voetbal Vlaanderen vast.
De sportfederatie ontving dit seizoen alleen al 337 meldingen van spelers, scheidsrechters, ouders en supporters van agressie op en naast het veld. Nooit waren dat er zoveel bij jeugdwedstrijden. Jongens en meisjes voelen zich daardoor ongemakkelijk en hebben minder zelfvertrouwen op het veld.
Voetbal Vlaanderen bundelt daarom de krachten met de populaire artiest Metejoor en lanceert een grootschalige sensibiliseringscampagne.
Metejoor gaf op 13 januari het startschot met de release van de videoclip van de song ‘De Zijlijn’ bij KVV Vosselaar.
Hij ondersteunt de campagne als ambassadeur. Ook hij kent de problematiek. Als jonge voetballer ondervond hij zelf geregeld prestatiedruk en gejouw langs de zijlijn.
Over die ervaringen schreef hij “De zijlijn”, het campagnelied dat ook op zijn nieuwe album staat. 
“Jonge voetballertjes krijgen stress, verliezen hun zelfvertrouwen en kunnen zich niet meer amuseren op een voetbalveld. Dat gevoel wil ik de jongens en meisjes besparen.” Metejoor hoopt dat zijn lied ouders, trainers en supporters ertoe aanzet om kinderen te motiveren en een goede sfeer te creëren, op en naast het veld.
Lees het volledige artikel en bekijk de videoclip via deze link

Bron: Voetbal Vlaanderen